Zmiany wprowadzono z powodu: zmiana regulaminu
Regulamin Organizacyjny
Zał. do Zarządzenia Nr 4 z dnia 1 .07.2004r.
Powiatowego Lekarza Weterynarii w Toruniu
R E G U L A M I N O R G A N I Z A C Y J N Y
Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Toruniu
§.1.
Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Weterynaryjnego w Toruniu zwany dalej Regulaminem określa organizację wewnętrzną oraz zakres zadań i tryb pracy Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Toruniu , zwanego dalej Powiatowym Inspektoratem.
§.2.
1. Działalnością Powiatowego Inspektoratu Weterynarii kieruje Powiatowy Lekarz Weterynarii będący kierownikiem Powiatowego Inspektoratu Weterynarii zwany dalej Kierownikiem .
2. W czasie nieobecności Kierownika działalnością Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Toruniu kieruje Zastępca Powiatowego Lekarza Weterynarii w Toruniu.
3. Powiatowy Inspektorat Weterynarii jest paÅ„stwowÄ… jednostkÄ… budżetowÄ…, przy pomocy którego Powiatowy Lekarz Weterynarii wykonuje swoje zadania jako kierownik Powiatowej Inspekcji Weterynaryjnej wchodzÄ…cej w skÅ‚ad niezespolonej administracji rzÄ…dowej.
§. 3.
1. GÅ‚ówny ksiÄ™gowy nadzoruje dziaÅ‚alność ekonomicznÄ… Powiatowego Inspektoratu . Prawa i obowiÄ…zki GÅ‚ównego ksiÄ™gowego w tym zakresie okreÅ›lajÄ… odrÄ™bne przepisy.
2. Zakres obowiÄ…zków i czynnoÅ›ci pracowników ustala kierownik Powiatowego Inspektoratu.
§. 4.
W skÅ‚ad Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Toruniu wchodzÄ… nastÄ™pujÄ…ce komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1. ZespóÅ‚ do spraw zdrowia zwierzÄ…t, zwalczania chorób zakaźnych zwierzÄ…t, odkażania i ochrony zwierzÄ…t.
2.ZespóÅ‚ do spraw higieny Å›rodków spożywczych pochodzenia zwierzÄ™cego.
3. Samodzielne stanowiska pracy do spraw:
a)Å›rodków żywienia zwierzÄ…t oraz nadzoru nad ubocznymi produktami zwierzÄ™cymi,
b) higieny materiału biologicznego,
c) obsługi prawnej
4. ZespóÅ‚ do spraw finansów, ksiÄ™gowoÅ›ci , administracji, informatyki i zaopatrzenia:
- gÅ‚ówny ksiÄ™gowy,
- starszy inspektor ds. kadr, socjalnych, administracji, informatyki i zaopatrzenia
- referent administracyjny
5.Sekretariat Powiatowego Lekarza Weterynarii.
§ . 5.
Do wspólnych zadaÅ„ zespoÅ‚ów oraz osób na samodzielnych stanowiskach pracy należy:
1. Planowanie zadań i sporządzanie sprawozdań z ich realizacji.
2. Przedstawianie dokumentacji i propozycji dot. zaÅ‚atwiania skarg i wniosków.
3. Przedstawianie dokumentacji i propozycji załatwienia odwołań od decyzji wydanych w I instancji przez Powiatowego Lekarza Weterynarii.
4. WspóÅ‚praca z organami administracji rzÄ…dowej i samorzÄ…dowej oraz instytucjami, i organizacjami.
5. Realizowanie wniosków pokontrolnych organów kontroli paÅ„stwowej oraz wniosków wynikajÄ…cych z dziaÅ‚alnoÅ›ci kontrolnej Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii i GÅ‚ównego Lekarza Weterynarii.
6. StaÅ‚e podnoszenie kwalifikacji poprzez samoksztaÅ‚cenie pracowników, szkolenia wewnÄ™trzne, udziaÅ‚ w szkoleniach i w kursach centralnie organizowanych.
§.6.
Ustala siÄ™ dla poszczególnych zespoÅ‚ów i samodzielnych stanowisk pracy szczegóÅ‚owy zakres dziaÅ‚aÅ„ oraz zadaÅ„.
1. Do zadaÅ„ ZespoÅ‚u do spraw zdrowia i ochrony zwierzÄ…t , zwalczania chorób zakaźnych zwierzÄ…t i odkażania należy :
1) Zwalczanie chorób zakaźnych zwierzÄ…t:
a) przyjmowanie zgłoszeń o chorobach zakaźnych zwierząt, prowadzenie dochodzenia epizootycznego celem potwierdzenia lub wykluczenia zgłoszonej choroby oraz wydawanie decyzji mającej na celu likwidację ogniska choroby,
b) chorób zwierzÄ…t, które mogÄ… być przenoszone na czÅ‚owieka ze zwierzÄ™cia lub przez produkty pochodzenia zwierzÄ™cego, zwanych dalej "zoonozami" lub biologicznych czynników chorobotwórczych wywoÅ‚ujÄ…cych te choroby.
c) monitorowanie zakażeÅ„ zwierzÄ…t poprzez pobieranie próbek do celów diagnostycznych urzÄ™dowo przewidzianych badaÅ„ w trybie przepisów dotyczÄ…cych zwalczania chorób zakaźnych zwierzÄ…t,
2)Nadzór nad przestrzeganiem wymagaÅ„ weterynaryjnych w gospodarstwach utrzymujÄ…cych zwierzÄ™ta gospodarskie.
3)Kontrola nad prawidłowością realizacji zadań przez lekarzy weterynarii i inne osoby wyznaczone przez Powiatowego Lekarza Weterynarii w Toruniu do wykonywania:
4)Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem zasad identyfikacji i rejestracji zwierzÄ…t oraz przemieszczaniem zwierzÄ…t,
5)Przygotowanie projektów decyzji administracyjnych w I instancji,
6)Organizowanie odkażania i nadzór nad realizacjÄ… dezynfekcji zwiÄ…zanych ze zwalczaniem chorób zakaźnych i zabezpieczeniem p. epizootycznym.
7)Nadzór nad przestrzeganiem przepisów o ochronie zwierzÄ…t podczas transportu oraz w trakcie uboju.
2.Do zakresu dziaÅ‚aÅ„ i zadaÅ„ ZespoÅ‚u do spraw higieny Å›rodków spożywczych pochodzenia zwierzÄ™cego należy:
1)prowadzenie rejestracji podmiotów i kontrola realizacji warunków weterynaryjnych przez podmioty zajmujÄ…ce siÄ™ :
- ubojem zwierzÄ…t rzeźnych, rozbiorem i przetwórstwem miÄ™sa,
- skupem i przetwórstwem miÄ™sa zwierzÄ…t Å‚ownych,
- pozyskiwaniem, transportem i przetwórstwem mleka
2)ustalanie rzeźnianych i terenowych obwodów badania zwierzÄ…t rzeźnych i miÄ™sa,
3)kontrola warunków sanitarnych pozyskiwania, przetwarzania i wytwarzania żywnoÅ›ci pochodzenia zwierzÄ™cego oraz badania jakoÅ›ci zdrowotnej tej żywnoÅ›ci,
4)organizowanie badania i nadzoru weterynaryjnego w obwodach, w tym w rzeźniach ustalonych dla zakÅ‚adów i obiektów, w których uzasadnione jest peÅ‚nienie staÅ‚ego nadzoru weterynaryjnego przez Powiatowych Inspektorów Weterynaryjnych
5)pobieranie próbek do celów diagnostycznych urzÄ™dowo przewidzianych badaÅ„ w trybie przepisów dotyczÄ…cych:
- badania zwierząt rzeźnych i mięsa,
- nadzoru nad jakoÅ›ciÄ… zdrowotnÄ… Å›rodków spożywczych pochodzenia zwierzÄ™cego w tym monitorowanie badaÅ„ laboratoryjnych na pozostaÅ‚oÅ›ci chemiczne, biologiczne oraz skażenie radiologiczne,
6)kontrola nad prawidłowością realizacji zadań przez lekarzy weterynarii i inne osoby wyznaczone przez Powiatowego Lekarza Weterynarii w Toruniu do wykonywania badania zwierząt rzeźnych i mięsa oraz badań laboratoryjnych wykrywania włośni metodą wytrawiania.
3. Do zadań pracownika zatrudnionego na Samodzielnym Stanowisku Powiatowego Inspektora Weterynaryjnego do spraw nadzoru nad zdrowotną jakością pasz i nadzoru nad ubocznymi produktami zwierzęcymi należy:
1)prowadzenie rejestracji podmiotów oraz bezpoÅ›redni nadzór i kontrola realizacji warunków weterynaryjnych przez podmioty zajmujÄ…ce siÄ™:
a) zarobkowym wytwarzaniem, przetwarzaniem, obrotem i skÅ‚adowaniem niejadalnych surowców zwierzÄ™cych, pasz oraz dodatków do pasz,
b) zarobkowym przewozem zwierzÄ…t, niejadalnych surowców pochodzenia zwierzÄ™cego i ich skupem,
c) miejscami gromadzenia zwierząt (spędy ,targi, wystawy).
4.Do zadań pracownika zatrudnionego na Samodzielnym Stanowisku Powiatowego Inspektora Weterynaryjnego do spraw higieny materiału biologicznego należy:
1)prowadzenie rejestracji podmiotów oraz bezpoÅ›redni nadzór i kontrola warunków weterynaryjnych przez podmioty zajmujÄ…ce siÄ™:
a) pozyskiwaniem konserwacjÄ…, obróbkÄ…, przechowywaniem, wprowadzaniem do obrotu i wykorzystywaniem materiaÅ‚u biologicznego,
b) nad punktami kopulacyjnymi,
c) wylęgiem drobiu i narybku.
5. Do zadaÅ„ pracownika zatrudnionego na Samodzielnym Stanowisku Radcy Prawnego należy wykonywanie obsÅ‚ugi prawnej Powiatowego Lekarza Weterynarii oraz Powiatowego Inspektoratu Weterynarii zgodnie z ustawÄ… z dnia 6.07.1982 r o radcach prawnych (jednolity tekst Dz.U. z 2002 r nr 123, poz.1059),a w szczególnoÅ›ci:
1) udzielanie opinii i porad prawnych w zakresie stosowania prawa i zmian w obowiÄ…zujÄ…cym stanie prawnym,
2)informowanie o przepisach prawnych i zmianach w obowiÄ…zujÄ…cym stanie prawnym,
3)nadzór prawny nad postÄ™powaniem administracyjnym i egzekucyjnym w administracji jako organ I instancji oraz w sprawach o wykroczenia i przestÄ™pstwa,
4)nadzór prawny nad egzekucjÄ… należnoÅ›ci Powiatowego Inspektoratu Weterynarii, wystÄ™powanie w charakterze peÅ‚nomocnika w postÄ™powaniu sÄ…downym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekajÄ…cymi,
5)przygotowywanie spraw zwiÄ…zanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszeniem i popieraniem oskarżenia w postÄ™powaniu uproszczonym, wedÅ‚ug odrÄ™bnych przepisów,
6)opiniowanie projektów umów, decyzji, zarzÄ…dzeÅ„, regulaminów i opracowywanie wzorów formularzy,
7)szkolenie pracowników Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w zakresie stosowania prawa.
6.Do zadaÅ„ zespoÅ‚u w zakresie finansów, ksiÄ™gowoÅ›ci, administracji, informatyki i zaopatrzenia należy:
a) w zakresie finansów i ksiÄ™gowoÅ›ci:
1) prowadzenie rachunkowości i księgowości,
2) sporzÄ…dzenie obowiÄ…zujÄ…cych sprawozdaÅ„ finansowych i statystycznych z zakresu podlegÅ‚ego GÅ‚ównemu KsiÄ™gowemu,
3)organizowanie i doskonalenie systemu wewnętrznej informacji ekonomicznej w zakresie niezbędnym do planowania gospodarczego i finansowania,
4) opracowywanie okresowych analiz ekonomicznych,
5) prowadzenie wewnÄ™trznej kontroli finansowej nad wydatkowaniem Å›rodków pieniężnych, obrotami pieniężnymi na rachunkach bankowych, innymi operacjami finansowymi i bankowymi,
6) zabezpieczenie Å›rodków pieniężnych i druków Å›cisÅ‚ego zarachowania,
7) sporządzenie list płac oraz dokumentacji związanej z wypłatą wynagrodzeń,
8) prowadzenie spraw z zakresu ubezpieczeń społecznych,
9) prowadzenie kasy,
10) opracowywanie planów finansowych, ich zmian oraz nadzór nad ich realizacjÄ…,
11) sporzÄ…dzenie analiz wykonania planów finansowych,
12) prowadzenie egzekucji należności pieniężnych,
b) w zakresie administracji ,informatyki i zaopatrzenia :
1) ustalanie potrzeb w zakresie wyposażenia i zaopatrzenia,
2) opracowywanie planów zakupów inwestycyjnych, remontowych, wyposażenia i zaopatrzenia oraz ich realizacja zgodnie z ustawÄ… o zamówieniach publicznych,
3) prowadzenie gospodarki materiałowej sprzętem i urządzeniami (ewidencja, oznakowanie, inwentaryzacja, przekazywanie, kasacja),
4) prowadzenie archiwum zakładowego,
5) prowadzenie magazynów gospodarczych,
6) zaopatrzenie pracowników w odzież ochronnÄ… i roboczÄ… oraz sprzÄ™t ochrony osobistej i prowadzenie zwiÄ…zanej z tym dokumentacji,
7) dbanie o czystość pomieszczeń Powiatowego Inspektoratu,
8) zaopatrywanie Powiatowego Inspektoratu w druki i materiały,
9) prowadzenie kartotek ilościowych i innej wymaganej dokumentacji,
10) utrzymywanie w peÅ‚nej gotowoÅ›ci eksploatacyjnej urzÄ…dzeÅ„ i aparatury, w tym zabezpieczenie noÅ›ników danych elektronicznych,
11) opracowywanie wniosków w zakresie modernizacji pomieszczeÅ„,
12) opracowywanie projektów zarzÄ…dzeÅ„ , decyzji i regulaminów wydawanych przez Powiatowego Lekarza Weterynarii,
13) nadzorowanie przestrzegania porzÄ…dku pracy w Powiatowym Inspektoracie,
14) prowadzenie spraw związanych z wykorzystaniem zakładowego funduszu świadczeń socjalnych zgodnie z regulaminem .
15) prognozowanie, planowanie oraz analizowanie stanu zatrudnienia,
16) przygotowywanie materiaÅ‚ów i wniosków zwiÄ…zanych z zawieraniem i rozwiÄ…zywaniem umów o pracÄ™, uposażeniami oraz zmianÄ… stanowisk pracy,
17) prowadzenie ewidencji pracowników, akt osobowych, urlopów oraz spraw zwiÄ…zanych z czasowÄ… niezdolnoÅ›ciÄ… do pracy, wydawanie legitymacji i zaÅ›wiadczeÅ„ o zatrudnieniu,
18) przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji w sprawie wyróżnieÅ„, nagradzania i karania pracowników oraz awansowania i przeszeregowania,
19) kontrola przestrzegania dyscypliny pracy,
20) prowadzenie spraw zwiÄ…zanych z badaniami wstÄ™pnymi i okresowymi pracowników,
21) zaÅ‚atwianie spraw zwiÄ…zanych z przechodzeniem pracowników na emerytury i renty,
§. 7.
Jeżeli niektóre zadania wchodzÄ…ce w zakres dziaÅ‚ania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy wykonujÄ… osoby wyznaczone decyzjÄ… Powiatowego Lekarza Weterynarii wówczas zespoÅ‚y i samodzielne stanowiska pracy sprawujÄ… nadzór nad realizacjÄ… tych zadaÅ„.
§ . 8.
Powiatowy Inspektorat prowadzi w ramach Å›rodka specjalnego niewyodrÄ™bnionÄ… organizacyjnie dziaÅ‚alność finansowanÄ… ze Å›rodków uzyskanych z tej dziaÅ‚alnoÅ›ci.
§. 9.
1).Powiatowy Lekarz Weterynarii używa symbolu -PLW
2).Pozostałe zespoły i samodzielne stanowiska używają symbolu PIW
3).Przy oznaczaniu pism umieszcza siÄ™ symbol oraz cyfrowy znak rodzaju sprawy.
§. 10.
1. Powiatowy Lekarz Weterynarii używa pieczątki:
Powiatowy Lekarz Weterynarii
w Toruniu
2. Inspektorat używa pieczątki :
Inspekcja Weterynaryjna
Powiatowy Inspektorat Weterynarii
w Toruniu
Toruń, dnia 2004.07.01
Publikacja dnia: 29.10.2015
Dokument z dnia: 28.09.2010
Dokument oglÄ…dany razy: 1 095